Ikuti Blog Ini

Friday, May 17, 2013

Tuan Guru Syeikh Nuruddin Al-Banjari Di Masjid Sri Petaling petang ini

Majlis Bersama Tuan Guru Syeikh Nuruddin Marbu Al-Banjari di Pusat Komuniti Masjid Jamek Sri Petaling petang ini.

Inshallah,Tuan Guru Syeikh yang kita sayangi akan datang menziarahi Masjid Jamek Sri Petaling tengahari ini (17/5/2013).Kedatangan Tuan Guru Syeikh adalah bagi memenuhi jemputan pihak Madrasah Maahad Dirasatil Islamiah Lil Banad bagi ucapara penyampaian Sanad/Ijazah dan Sijil kepada pelajar-pelajar yang telah tamat pengajian di madrasah tersebut.Madrasah tersebut sebenar lebih di kenali sebagi Madrasah Ustaz Hamzah yang mengkhususkan untuk golongan wanita sahaja.

Tuan Guru Syeikh di jangka tiba di Masjid Jamek Sri Petaling pada pukul 2.30 petang dan dan satu lagi laporan mengatakan bahawa Tuan Guru Syeikh di jangka turut menyertai solat Jumaat di masjid tersebut.Majlis penyampaian Sanad/Ijazah dan sijil kepada pelajar-pelajar akan di mulakan sebaik sahaja solat Jumaat.

Sejuk dan tenang apabila memandang wajah ulamak

Tuan Guru Syeikh  juga di gelar sebagai  al Azharus Tsani (Azhar ke Dua) kerana mencurahkan ilmunya kepada ribuan para pelajar yang datang dari Asia Tenggara seperti Malaysia, Indonesia, Singapura dan Thailand yang menuntut di Universiti al Azhar sehingga.Gelaran itu merupakan satu julukan yang terhormat dan tulus dari masyarakat universiti al Azhar sendiri.Beliau juga mewarisi sanad hadith tertinggi di dalam dunia Islam ini daripada Syeikh Yasin al-Fadani.

4 comments:

  1. Semoga Allah sentiasa memelihara dan melindungi Yang Mulia Tuan Guru Syaikh Nuruddin, Amin.

    ReplyDelete
  2. Insyallah program syeikh di Seremban sabtu ini

    ReplyDelete

Jika mahu memberikan komentar, silakan, berilah komentar dengan menggunakan laras bahasa yang sopan dan penuh beradab. Segala komentar yang menyelisihi laras bahasa sopan dan adab, insyallāh akan dipadam oleh team admin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Telah Link Blog Ini