Ikuti Blog Ini

Saturday, May 18, 2013

Laporan Penuh Program Tuan Syeikh Nuruddin Banjari di Masjid Jamek,Sri Petaling


Alhamdulillah,semalam (17/5/2013) telah berlangsung satu majlis pengkhataman Kitab Sohih Bukhari & Penyampaian Sanad serta sijil kepada pelajar-pelajar Mahaad Dirasatil Islamiah Lil Banad,Sri Petaling (madrasah khusus untuk golongan wanita) atau lebih di kenali sebagai Madrasah Maulana Hamzah.Upacara majlis ini telah di sempurnakan oleh Tuan Guru Syeikh Nuruddin Marbu Al-Banjari Hafidzahullah.

Majlis yang bermula sekitar 2.30 petang itu telah berjaya di sempurnakan muhibbahnya oleh Tuan Syeikh sehingga berjaya menarik ratusan orang yang dahagakan agama dan ilmu hadith daripada Tuan Syeikh.Tuan Syeikh yang datang ke Pusat Komuniti Sri Petaling itu daripada Masjid KLIA di mana beliau telah menunaikan solat Jumaat di sana kemudianya bertolak ke Majlis ini.

Kedatangan Tuan Syeikh telah di sambut oleh barisan Ulamak daripada Madrasah Miftahul Ulum ,Sri Petaling dan Mahaad Dirasatil Lil Banad sendiri dengan di ketuai oleh Syeikhul Hadith Malaysia iaitu Maulana Abdul Hamid (Mudir Madrasah Miftahul Ulum,Sri Petaling) Maulana Muhamad Mansoor Ismail,Maulana Abdul Razif ,Maulana Muhamad Hamzah,Maulana Ali dan ramai lagi para asatizah daripada kedua-dua madrasah ini.

Kelihatan Tuan Guru Syeikh di temani Maulana Mansoor dan Maulana Khalid Saifullah ketika majlis penyampaian Sanad hadith.

Tuan Guru Syeikh ketika di majlis ini

Sementara itu,selepas upacara majlis penyampaian ini,Tuan Guru Syeikh telah berkesempatan menunaikan solat Fardhu Asar secara berjemaah di Masjid Jamik Bandar Baru,Sri Petaling bersama-sama dengan ratusan jemaah yang lain.

Jemaah Masjid Bandar Baru Sri Petaling tidak melepaskan peluang untuk bersalaman dengan Ulama Nusantara Tuan Guru Syeikh Nuruddin selepas solat 'Asar.

Turut kelihatan mengiringi Tuan Guru Syeikh berangkat meninggalkan masjid ialah Maulana Ali dan Maulana Amir Hamzah.

Video rakaman penuh majlis ini di sini :
1.http://www.youtube.com/watch?v=F6aEVbUb3kg&feature=youtu.be
2.http://www.youtube.com/watch?v=yCVca05eOQ0

2 comments:

  1. JZkallah atas laporan ini.

    ReplyDelete
  2. Insan pilihan banyak korban untuk manfaat agama.....semoga Allah memberkati hidup mereka

    ReplyDelete

Jika mahu memberikan komentar, silakan, berilah komentar dengan menggunakan laras bahasa yang sopan dan penuh beradab. Segala komentar yang menyelisihi laras bahasa sopan dan adab, insyallāh akan dipadam oleh team admin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Telah Link Blog Ini