Ikuti Blog Ini

Thursday, August 25, 2011

Edisi balik kampung

                        Tempat-tempat bakal diziarahi oleh Pakistani Jamaat

Sedih juga bila mengenangkan yang aku telah meninggalkan MJBB Sri Petaling,namun aku kuatkan juga semangat untuk berangkat juga kerana,mengenangkan  bahawa aku perlu taat kepada keputusan mesyuarat yang telah ditetapkan.Keputusan mesyuarat telah menetapkan bahawa aku perlu menjadi rahaba kepada satu Jemaah dakwah dari Negara Pakistan,yang akan membuat usaha di kawasan Pulau Langkawi dan sekitarnya.

MJBB Sri Petaling di tinggalkan dengan seribu satu kenangan,dan aku berdoa dengan harapan supaya aku dipilih lagi oleh Allah Swt untuk menjejak kaki dan seterus menjadi tetamu kepadanya,al-maklum,selalu juga dengar  cerita-cerita kisah orang yang sudah lama tidak menjejakkan kaki ke sini.MJBB Sri Petaling,kian hari kian ramai dikunjungi oleh saudara-saudara kita yang ingin menghabiskan masa,diri dan harta berkelana mencari keredhaan dari-Nya.

                                                 Bukan mereka ini

Cerita pasal Jemaah Dakwah dari Negera Pakistan ini agak unik,kerana,route jemaah ini telah ditetap dari Markaz Dakwah Raiwind,pakistan,begitu detail aku melihatnya dengan setiap tempat ada di Pulau Langkawi di highlight untuk tujuan di usahakan perkara-perkara keagamaan ke atas masyarakat dikawasan tersebut.

Anyway,sepanjang aku berangkat pulang,aku dan si brother-brother Pakistan ini disajikan dengan lagu raya yang agak best,terasa betul aku mood pulang beraya di kampung,namun bagi si mamat-mamat Pakistan ini,diorang tersenyum sipu bila mendengarnya...hahhahaha,bagi aku memang masa yang terbaik,la layan lagu raya atas bas,tambaj-tambah pula,tahun lepas,aku langsung tak sempat nak dengar kerana beraya di perantauan....macam mana ler,cerita raya di Bangladesh,udahlah tiada bazar ramadhan,yang lagi perit nak dengar lagu raya,jauh sekali.....tapikan hakikat raya yang sebenar adalah di syurga.......


13 comments:

  1. nak tergelak tengok gambar yang jual karpet tu :)

    ReplyDelete
  2. Mama Rocks :walupun lawak puan,kalo masuk kampung,abeh barang depa laku...tambah2 kalo masuk kampung belah2 pendang...

    ReplyDelete
  3. macam pure brother pakistan (orang yang naik motor). hehe

    ReplyDelete
  4. pergh...sadis jua bro...lama sudah tidak kunjungi M sri petaling..

    ReplyDelete
  5. Bani Irwin :memang pure pun,tapi bukan geng nie..

    Anonymous :apa pasl lama x p...

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum wbt...

    wah.. ramai nye jemaah kuar masuk negara..
    semoga ia menjadi asbab hidayah tersebar. ameen..

    ehh.. tuan x raya dengan family ker kat pendang?

    ReplyDelete
  7. moga Allah terima susah-payah tuan. baru lepas khidmat dipilih pula jadi rahaba jemaah. Masyallah. cemburunya. mudah-mudahan Allah sebarkan hidayat secepatnya khusus di bumi Malaysia ini.

    doakan saya yg sering lemah ni ye tn. jazakallah

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah..Allah telah pertemukan sy dgn blog tuan ni.. sangat memberi banyak maklumat dan tips bg sy org yg baru nak mencebur tabligh ni..

    ReplyDelete
  9. kalau kat syurga, hari2 leh raya kan.. (",)

    jauh perjalanan, byk pengorbanan.. (",)

    ReplyDelete
  10. Benar, hakikat raya yang sebenar adalah di syurga... apabila diumumkan terselamat dari neraka dan dimasukkan kedalam syurga. itulah hari raya yang sebenar.

    ReplyDelete
  11. Selamat Hari Raya tuan........

    ReplyDelete
  12. nam :amin,raya lerk...tahun lepas terlepas dah..

    penchacaiz : aku baru belajaq2 bro...

    zali:alamak,nk maklumat dtg je masjid sri petaling,belajaq kerja mulia ni di sana.

    ReplyDelete
  13. fuad ansari :baru sedikit saya rasa...

    Kerani Masjid Al-Falah USJ 9 :benar,ini kefahaman yg sebenar...

    Norsha: masih awai lagi puan...anyway,tq

    ReplyDelete

Jika mahu memberikan komentar, silakan, berilah komentar dengan menggunakan laras bahasa yang sopan dan penuh beradab. Segala komentar yang menyelisihi laras bahasa sopan dan adab, insyallāh akan dipadam oleh team admin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Telah Link Blog Ini