Ikuti Blog Ini

Wednesday, March 1, 2017

Kisah Dari Kh Uzairon Thoifur Abdillah rah

Satu pagi saya duduk dalam satu majlis pengajian Kh Uzairon Thoifur Abdillah rah، pagi yang hening itu telah dihangatkan oleh satu kisah yang sangat mengujakan kami semua termasuk diri saya. Pak Kiyai telah memulai pengajian pada pagi tersebut dengan menceritakan kisah bagaimana ayahanda beliau Kh Mahmud rah berkunjung ke India. 

Apabila tiba di Airport, Hadrat Ji Maulānā Inam al-Hasan al-Kāndhalawī rah telah menghantar Syāikh Maulānā Ahmad La'āt an-nadwī untuk menyambut kedatangan Kh Mahmud rah dan Hadrat Ji rah memesan supaya berkhidmat dengan sebaik yang mungkin kepada Kh Mahmud rah kerana Kh Mahmud rah merupakan seorang tokoh ulama yang sangat dihormati di Indonesia.


Setibanya di markaz Nizamuddīn, Delhi, Hadrat Jī rah telah menunggu beliau di pintu markaz. Mereka berpelukan antara satu sama yang lain. Keakraban mereka terpancar seakan-akan seperti sahabat baik yang sudah lama tidak bertemu kemudiannya baru bertemu semula.

Khadim yang mengiringi rombongan Kh Mahmud rah ke India telah menceritakan kepada aku kenapa rombongan Kh Mahmud rah begitu mendapat layanan istimewa dari Hadrat 
 rah. Maka terbongkarlah satu cerita bahawasanya Ketika Kh Mahmud rah ketika berada di dalam pesawat lagi, sudah berkenalan dengan Hadrat Jī rah. Kata Kh Uzairon rah، ini ialah karomah bapaku dan Hadrat rah. Semoga الله meninggikan darjat mereka semua.

0 Komen kat sini:

Post a Comment

Jika mahu memberikan komentar, silakan, berilah komentar dengan menggunakan laras bahasa yang sopan dan penuh beradab. Segala komentar yang menyelisihi laras bahasa sopan dan adab, insyallāh akan dipadam oleh team admin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Telah Link Blog Ini