Ikuti Blog Ini

Thursday, January 22, 2009

Laporan Persiapan Ijtimak Malaysia 2009

Masa mesyuarat kat Sri Petaling baru2 ni, untuk memutuskan tempat bagi dibuat ijtimak Malaysia,saya berada bersama mereka-mereka yang telah banyak berkorban untuk agama Allah,rasa diri begitu kerdil disisi mereka,tengok dari segi ,akhlak,pakaian,ibadat mereka membuatan saya berasa malu dengan diri sendiri,dan terfikir didalam fikiran aku ,sampai bila saya ni nak korban macam mereka.

Pada mesyuarat ini juga ada dibentangkan persiapan ijtimak,laporan pengeluaran jemaah 4bulan dan 40hari,bilangan taklim rumah hidup disetiap markaz, bilangan orang Islam disetiap marhalah,bilangan lelaki akil baligh di setiap marhalah,bilangan masjid hidup 24 jam dan bilangan kampung yang penduduknya 100% sembahyang.

Setelah laporan diberi oleh setiap wakil markaz masing2,hati saya tersentuh mendengarkan laporan yang diberikan oleh markaz johor Bahru,bilangan masjid yang hidup 24jam ada 18..subhanaAllah...3kampung dimana penduduk 100% sembahyang dan di perak ada 1 kampung yang mana 100% penduduk kampung sembahyang...masyaAllah...

2 comments:

Jika mahu memberikan komentar, silakan, berilah komentar dengan menggunakan laras bahasa yang sopan dan penuh beradab. Segala komentar yang menyelisihi laras bahasa sopan dan adab, insyallāh akan dipadam oleh team admin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Telah Link Blog Ini